dinsdag 2 april 2013

INSPIR people : Sibella Court!

"Ik
Ik geloof in kort en krachtig   
Ik zie overal stillevens    
Ik ben een verzamelaar van alles wat mooi is     
Ik ben een lijstjesmaker, shopper en strandjutter    
Ik observeer alles en mis zelden een detail     
Ik ben winkeleigenaar     
Een ontwerper van verfkleuren    
Een interieurstylist "

 
Sibella Court  is wellicht één van de meest bekende interieurstylistes in Australië. Zij heeft haar eigen shop The Society Inc en schreef super populaire boeken Etcetera, The Stylists Guide to NYC, Nomad &..

Ik kan mij helemaal vinden in de stijl van Sibella Court, voor haar is een huis als een persoonlijk museum, met allerlei spullen die een emotionele of historische waarde hebben of waaraan een verhaal of herinnering aan een plaats, tijd of persoon vastzit.. 

Net zoals haar vind ik dat leeftijd alles mooier maakt. Ook eenvoudige, zelfgemaakte objecten. Zoals een unieke textuur in een aangespoeld wrakstuk van een oude boot dat voor de meeste mensen rommel is. Bijna een beeldhouwwerk.

Nomad
In haar boek Nomad geeft ze advies over hoe je je opgedane inspiratie en verzamelingen van je eigen reizen in je interieur kunt overbrengen, iets wat velen niet lukt. Een fout die velen maken, is dat ze dat directe vertalingen maken. Sibella zegt "Mix het allemaal!"

We hoeven geen keuken in een bepaalde stijl te maken om aan één van onze favoriete reizen herinnert te worden. "Het gaat vooral om datgene wat subtiel een herinnering triggert en jou doet glimlachen of dat nu door een kleur komt, een stilleven of een stof."

"Ik werkte ongeveer een jaar aan Nomad maar de ideeën en concepten voor het boek zijn door de jaren heen ontstaan op reizen en tijdens jobs." zegt ze. 

   

  

Omdat Sibella zoveel reist, vragen mensen haar altijd hoe zij het voor elkaar krijgt om al haar opgedane inspiraties en vondsten op een natuurlijke wijze in haar huis en winkel te integreren. In haar boek deelt ze haar ervaringen.

Sibella heeft zeker al heel veel gereisd, ze woonde en werkte bijna 10 jaar in New York aan haar styling reputatie vooraleer ze in 2007 naar Australië terugkeerde. Ze werkte voor grote namen in NYC van Malone, Bloomingdales en Pottery Barn tot Bergdorf Goodman en Saks Fifth Avenue. 

"Ik hou van New York, het was mijn thuis. Het was absoluut inspirerend en ik heb daar mijn carrière uitgebouwd. Toen ik thuiskwam, kon ik alle coole projecten uitvoeren waarvoor ik in de States geen tijd had om over na te denken!"

The Stylists Guide to NYC
  


In Sibella's winkel in Sydney Paddington vind je haar vreemdste en curieuze vondsten van over heel de wereld.

"Als ik niet bezig ben met het vinden van nieuwe schatten voor de winkel, ben ik bezig met styling en het openen van nieuwe bars en plaatsen." Recente projecten van haar zijn Sydney hot spots Upstairs bij The Beresford, El Loco & Ms. G's.

Het lijkt wel of zij nooit stopt met haar drukke leven. Ze ontwerpt interieurs voor Merivale, heeft een verf reeks voor Murobond en een samenwerking met Anthropologie, niet te vergeten met haar boeken & haar winkel...
Ze is een goeie vriendin van Donna Hay en werkte nauw met haar samen voor haar merk.
"Het gaat allemaal over prioriteiten stellen! Wat ik zelden doe." zegt ze. "Het gaat over elke dag vroeg opstaan, goed doorwerken tijdens de dag om dan 's avonds met een glaasje alles los te laten!"

Sibella begon te werken voor Vogue toen ze nog op de universiteit zat. "Ik keek wat rond tot ik iets gevonden had dat ik graag deed." zegt ze. "Mijn advies aan budding stylisten zou hetzelfde zijn als iedereen: als je ervan houdt, doe het. Ik beleef zoveel plezier in mijn werk. Ik kan mij niet voorstellen iets anders te doen."

Het is misschien niet zo vreemd dat Sibella thuis altijd bezig is met haar collectie "Ik verplaats de dingen naargelang mijn gemoed en de atmosfeer die ik in mijn ruimte verlang. Verse bloemen, nieuwe boeken, foto's, oude geroeste hardware, een hoofd van een walrus, ..
Of het nu reorganiseren van meubels is of iets op de muur verven, het is zo verfrissend om een ruimte te veranderen en ik doe het constant."

Etcetera
Volgens haar moeten de kamers in een huis altijd bij onze stemming, levensstijl en bevliegingen passen. Haar advies is dat wij niet een heel huis of een kamer in één enkele dag moeten kleden. Zoiets heeft tijd nodig en ook moeten wij tijd uitrekken voor het vinden van de juiste stukken.

"Maak een lijst van de dingen die je nodig hebt of graag zou willen hebben en schrijf de afmetingenvan je kamers, hoekjes en ramen in een boekje dat je bij je draagt als je op pad gaat. Danhoef je niet op bepaalde dagennaarstig op zoek naar objecten én kun je als je toevallig een kringloopwinkel ziet naar binnen lopen en even snuffelen.
Jarenlange shopervaring heeft me geleerd dat je uiteindelijk altijd je droomspullen vindt, soms op de meest onverwachte plekken en momenten."

  

Bron interview
Follow her on Pinterest
Bron foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd tof om te weten wat jullie van de blog vinden. Feedback & tips zijn welkom!